سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امین نادری
 
قالب وبلاگ

                                                                                        راه کجاست؟!!

از نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله نقل شده است که:

اِفْتَرَقتِ الْیَهُودُ عَلی اِحْدی وَ سَبْعینَ فِرْقةٍ فَواحِدَةٌ فِی الْجَنَّةِ وَ سَبْعُونَ فِی النّارِ وَافْتَرَقْتِ النَّصاری عَلی ثِنَتَیْنِ وَ سَبْعینَ فِرْقَةً فَاِحْدی وَ سَبْعُونَ فِی النّارِ وَ واحِدَةُ فِی الْجَنَّةِ وَ الّذی نَفْسُ مُحمَّدٍ بِیَدِهِ لَتَفْتِرَقَنَّ اُمّتی عَلی ثَلاثِ وَ سَبْعینَ فَرِقَة فَواحِدَةُ فِی الجَنَّةِ وَ ثِنتانْ وَ سَبْعُونَ فِی النّارِ الحدیث[1].

حضرت می‌فرمایند: قوم یهود بر 71 فرقه منشعب شد که 70 فرقه آن‌ها اهل دوزخ و تنها یک فرقه رستگارانند همچنین مسیحی‌ها نیز به 72 فرقه تبدیل گشتند که 71 فرقه به لحاظ اعتقادی اهل دوزخ و تنها یک فرقه اهل بهشت بودند. سپس حضرت می‌فرمایند: قسم به کسی که جانم در دستان اوست امت من به 73 فرقه تبدیل خواهند‌ شد که تنها یک فرقه از آن‌ها اهل بهشتند و 72 فرقه دیگر اهل دوزخند.

با یک حساب سرانگشتی و بدون در نظر‌گرفتن شعوبات هر یک از این فرق 71 و 72 و 73 مساوی 216 خواهد شد که این بدون در نظر‌گرفتن ادیان توحیدی و غیر‌توحیدی دیگر است به عبارت دیگر اگر در میان تمام ادیان و مذاهب فقط سه دین مسیحیت و یهودیت و اسلام و فرق آن‌ها را در نظر بگیریم با 216 مسلک و فرقه مواجه خواهیم شد که طبق مفاد حدیث فوق‌الذکر در عصر ما، تنها یک فرقه از این 216 فرقه، اهل بهشت هستند و 215 فرقه دیگر به لحاظ اعتقادی اهل دوزخند.

شیعه دوازده‌امامی با ادله مختلف و متعدد معتقد است از میان تمام ادیان، فقط دین اسلام، دین حق است و از 73 فرقه موجود در این دین، تنها شیعه دوازده امامی، مذهب حقه در جهان می‌باشد.

در دنیای امروز برخی پایشان در کلی‌ترین مسئله اعتقادی لغزیده است و منکر خدا یا منکر وحدانیت و خالقیت خداوند شده‌اند اما برخی دیگر قدری جلو آمده و منکر خدا نشده‌اند اما در اصل دوم از اصول دین منحرف مانده‌ گشته‌اند یعنی اسلام را به عنوان دین منتخب نپذیرفته‌اند و پیرو ادیانی دیگر شده‌اند این‌ها گرچه از گروه اول رشد یافته‌ترند اما هنوز راه سعادت را نیافته‌اند برخی دیگر از این اصل نیز به سلامتی و میمنت گذر کرده و به نبوت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و دین اسلام معتقد گشته اما در اصل امامت عقب مانده‌اند آن‌ها کسانی هستند که با وجود روایات متعددی که در منابع اصیل دین اسلام موجود است نتوانسته‌اند بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله، جانشین ایشان را به طور صحیح تشخیص دهند و دنبال افرادی غیر از معصومین علیهم‌السلام راه افتادند لذا در دینشان انحرافات زیادی رسوخ کرد و از قافله عقب ماندند اما به لطف بی‌کران حضرت حق، خداوند ما را از این وادی خطیر نیز عبور داد و پیرو امام بر حق حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام گشتیم در مذهب تشیع نیز برخی راه را گم کردند و از جایی راهشان با راه 12 امام معصوم علیهم‌السلام جدا کردند برخی زودتر و برخی دیرتر اما باز به لطف خدا ما از این معبر نیز عبور داده شدیم و پیرو 12 امام برحق گشتیم.

الحق و الانصاف باید عرض کنم تا اینجای کار را خیلی دخیل نبوده‌ایم تلاش ما تا پایان عمر تنها به حفظ کردن آنچه به ما رسیده است می‌باشد و اینکه مفاد دستورات خدای متعال را که از این مسیر طولانی به دست ما رسیده است را جامه عمل بپوشانیم تا به حقیقت کلمه رستگار گردیم. انشاءالله!

                                                                      نویسنده ومحقق : استادمسعود رضانژاد فهادان

 

[1] کنزالعمال، جلد 11 طبع بیروت مؤسسه الرساله کتاب الفتن صفحه 114.


[ یادداشت ثابت - جمعه 93/6/29 ] [ 1:43 صبح ] [ امین نادری-09162196065 ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 6
کل بازدیدها: 49866