سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امین نادری
 
قالب وبلاگ

خانواده‌های یخ زده

 


کودکان ما نیاز دارند که والدین با نوازش و بوسیدنشان کانون خانوادگی و شرایط حیات را برای آنها گرم و دلفریب ساخته و زمینه ساز اطمینان و اعتماد آنان نسبت به زندگی باشند و.......

 


خانواده‌های یخ زده

خانواده، کوچک‌ترین و درعین‌حال زیربنایی‌ترین واحد اجتماع است که باید در حفظ و شکوفایی آن کوشید. تأثیرگذاری مستقیم، گستره تأثیر و طول مدت آن، شاخصه‌های مهمی‌هستند که توجه به خانواده را ضروری می‌سازند. خانواده، مناسب‌ترین بستر برای رشد انسان است. آدمی‌نیازهایی دارد که تأمین هریک از آنها به شیوه مناسب و درست، گامی‌در مسیر رشد و تعالی وی است و خانواده بهترین جایگاه تأمین این نیازهاست. اما گاهى، به‌دلیل برخی عوامل، این محیط امن و جایگاه تعالی‌بخش، محل کدورت و ناامنی و رکود می‌شود.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/12/14 ] [ 11:0 صبح ] [ امین نادری-09162196065 ] [ نظرات () ]

این خدا که می‌گویی کجاست؟

 


بیش‌تر کودکان، با طرح سوال‌های غیرمنتظره درباره‌ موضوعات مختلفی از جمله خدا، موجب شگفتی بزرگسالان می‌شوند. مشکل بسیاری از کودکان، این است که والدین‌شان، انرژی آن‌ها را صرف همه چیز، از کلاس‌های هنری و ورزشی گرفته تا رایانه می‌کنند، اما از درس ایمان غافل‌اند. آن‌ها فراموش می‌کنند که آن‌چه می‌گویند و عمل می‌کنند یا نمی‌گویند و عمل می‌کنند، تاثیر ماندگاری بر کودک می‌گذارد.

کودک

چه‌طور به زندگی کودکان رنگ معنویت بزنیم؟

بهترین راه ارتقای زندگی معنوی کودکان، راحت و آشکار حرف زدن درباره خداست. اصل کلی که بیش‌تر کارشناسان آن را تایید می‌کنند، این است که بگذارید بچه‌ها، گفت‌وگو را هدایت کنند و بعد، با سوال کردن شما، موضوع را پی‌گیری کنید.

حرف زدن درباره خدا، به این دلیل بااهمیت است که می‌تواند بهترین راه برآوردن مهم‌ترین نیازهای کودکان باشد؛ زیرا کودکان، بیش از بزرگسالان، خود و اطرافیان‌شان را به تکیه‌گاه قوی و مهربانی نیازمند می‌دانند که قادر است همه آرزوهای آن‌ها را برآورده کند. فایده دیگر صحبت کردن درباره خدا، این است که همه چیز را در دنیا توضیح می‌دهد، زیبایی طبیعت، تولد نوزاد یا مرگ یک دوست که با این توضیح- مرتبط کردن رویدادهای طبیعی به خدا- نوعی احساس شگفتی نیز همراه است؛ زیرا روح کودک، دنبال عجایب و اسرار می‌گردد و زمانی که برای پرسش‌های کلیدی خود، پاسخی منطقی می‌یابد، احساس آرامش می‌کند. گرچه کودکان نوپا، کوچک‌تر از آن هستند که مفاهیم مبهم معنوی را درک کنند، اما آن‌قدر بچه نیستند که نتوانند کلماتی را درباره خدا یاد بگیرند.

   ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/12/14 ] [ 10:53 صبح ] [ امین نادری-09162196065 ] [ نظرات () ]
نویسنده: کانون فرهنگی - مذهبی ((شهاب هدایت))

((رُبَّ ابْنَةٍ خَیْرٌ مِن ِابْن ٍ!)) 

((بسا از دخترها که بهتر از پسرها هستند!))

- امام هادی نقی، امام دهم(ع)

((There are many girls better than sons!))

((Il y a beaucoup de filles meilleures que les garçons!))

Imam Naghi (Naqi) (P.B.U.H.)

 

أَیُّوبُ بْنُ نُوحٍ قَالَ: کَانَ لِیَحْیَى بْنِ زَکَرِیَّا حَمْلٌ فَکَتَبَ إِلَیْهِ [أی: إِلَى أَبِی الْحَسَنِ (الهادِی النقیّ - علیه السّلام - الإمام العاشر من الأئمّة الإثنی عشرَ)...] أَنَّ لِی حَمْلًا فَادْعُ اللَّهَ أَنْ یَرْزُقَنِی ابْناً! فَکَتَبَ إِلَیْهِ: ((رُبَّ ابْنَةٍ خَیْرٌ مِنِ ابْنٍ!)) فَوُلِدَتْ لَهُ ابْنَة ٌ.

- بحار الأنوار الجامعة لدُرَر أخبار الأئمة الأطهار، العلاّمة المجلسی الاصفهانی، المجلد ‏50، ص177، الحدیث10.

- ترجمه فارسی:

ایّوب بن نوح گفت: یحیى بن زکریا بچه‏ اى در راه داشت نامه اى برای امام هادی نقی (امام دهم) علیه السّلام نوشت که: مرا فرزندى در راه است؛ از خداوند بخواه که آن را پسر قرار دهد! حضرت در جوابش نوشتند: ((بسا از دخترها که بهتر از پسرها هستند!)) پس براى او دخترى متولد شد.

- بحارالأنوار، علاّمه مجلسی اصفهانی، جلد‏50، ص177، حدیث10.

 


[ دوشنبه 92/12/12 ] [ 10:44 صبح ] [ امین نادری-09162196065 ] [ نظرات () ]

حجاب میلی فطری

میل به پاکی و کسب ارزش های انسانی امری است فطری، و نیاز به آموزش ندارد. بنابراین، بر مبنای فطرت، هر انسانی می خواهد با عزّت زندگی کند. به همین علت، حتی کودکی که هنوز به سن تمیز نرسیده است، از تحقیر بدش می آید. بدون شک، حجاب یکی از عواملی است که شخصیت انسان را تضمین می کند و میل به آن ریشه در فطرت دارد و برای تأمین سلامت فرد و جامعه، از کمال اهمیت برخوردار است. ادامه مطلب...

[ شنبه 92/12/10 ] [ 12:7 عصر ] [ امین نادری-09162196065 ] [ نظرات () ]
نویسنده: کانون فرهنگی - مذهبی ((شهاب هدایت))

 

 

«دو شاهکار پایدار و اعجاز ماندگار علوی»

«خطبه بدون الف» و «خطبه بدون نقطه»

حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام


ادامه مطلب...

[ یکشنبه 92/12/4 ] [ 11:41 صبح ] [ امین نادری-09162196065 ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 49847