سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امین نادری
 
قالب وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

تقریظ:

گاهی برخی خرافات چنان در فرهنگ جامعه‌ رسوخ می‌کند که چیزی جز زبان طنز یارای مقابله با آن را ندارد. مرحوم آیت‌الله العظمی آقا جمال خوانساری در سیصد سال پیش برای مبارزه با خرافات‌النساء، کتاب ماندگار «کلثوم‌ننه» را با زبانی طنز در رد خرافات آن روزگار نگاشتند. زبان طنز از آن جهت که طنز است انسان را به مقابله وا نمی‌دارد بلکه انسان را به فکر می‌برد تا ریشه? مشکل را پیدا کند. من نیز به تبعیّت از ایشان، سعی کردم معظل بزرگ جامعه امروز را با زبانی نمکین به نمایش بگذارم تا در پشت خنده برای این مشکل فکری صورت بگیرد.

دایناسورها چگونه منقرض شدند!؟

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/11/30 ] [ 2:16 عصر ] [ امین نادری-09162196065 ] [ نظرات () ]

عنایت فاطمى (ع ) و شفاى بیمار
جناب آقا شیخ عبدالنبى انصارى دارابى از فضلاى حوزه علمیه قم ،قضایاى عجیبى دارند که براى نمونه یکى از آنها در اینجا از نوشته هاى خود ایشان نقل مى شود.
مدت یک سال بود که دچار کسالت شدید سردرد و سرگیجه شده بودم و در شیراز سه مرتبه و در قم پنج مرتبه و در تهران سه مرتبه به دکترهاى متعددى مراجعه وداروها و آمپولهاى فراوانى مصرف نموده بودم ولى تمام اینها فقط گاهى مسکن بود و دوباره کسالت عود مى کرد، تا اینکه یکى از شبها در عین ناراحتى به سختى رفتم به منزل آیت اللّه بهجت که یکى از علماى برجسته و از اتقیاى زمان است ، براى نماز جماعت ، در بین نماز حالم خیلى بد بود به طورى که یکى از رفقا فهمید و پرسید فلانى مثل اینکه خیلى ناراحت هستى ؟
گفتم مدت یک سال است که این چنین هستم و هرچه هم به دکتر مراجعه نموده ام و دارو مصرف نموده ام هیچ تاءثیرى نداشته ، آن آقا که خود از فضلا و متقین بود فرمود: ما دکترهاى بسیار خوبى داریم به آنها مراجعه کنید.
فورا فهمیدم و ایشان اضافه فرمود که متوسل به حضرت زهرا علیهاالسّلام شوید که حتما شفا پیدا مى کنید. حرف ایشان خیلى اثر کرد و تصمیم گرفتم متوسل شوم ، آمدم در خیابان با همان حالت ناراحتى با یکى دیگر از فضلا برخورد کردم که او هم حقیر را تحریص بر توسل نمود.
سپس به حرم حضرت معصومه علیهاالسّلام رفتم و بعد به منزل و در گوشه اى تنها شروع به تضرع و توسل و گریه نمودم و حضرت زهرا سلام اللّه علیها را واسطه قرار دادم و بعد خوابیدم . شب از نیمه گذشته بود، در عالم خواب دیدم مجلسى برقرار شد و چند نفر از سادات در آن مجلس شرکت داشتند و یکى از آنها بلند شد و براى بنده دعایى کرد.
صبح از خواب بیدار شدم سرم را تکان دادم دیدم هیچ آثارى از سردرد و سرگیجه ندارم ، ذوق کردم و فورا رفتم با حالت نشاط و خوشحالى که مدتى بود محروم بودم رفقا را دیدم و عده اى را دعوت کردم و مجلس روضه اى در منزل برقرار نمودم و ان شاء اللّه تا پایان عمر این روضه ماهانه خانگى را خواهم داشت و اکنون که حدود هشت ماه از این جریان مى گذرد الحمدللّه حالم بسیار خوب و توفیقاتم چندین برابر شده و با کمال امیدوارى اشتغال به درس و تبلیغ داشته و دارم .

منبع:

کتاب داستانهای عجیب اثر شهید محراب آیةالله سید عبدالحسین دستغیب


[ چهارشنبه 92/11/30 ] [ 2:0 عصر ] [ امین نادری-09162196065 ] [ نظرات () ]

 آثار سوء بخل
بزرگى از اهل علم نقل فرمود وقتى یکى از تجّار محترم اصفهان که با مرحوم حاجى محمد جواد بیدآبادى سابق الذکر ارادت داشت ، سخت مریض شد، مرحوم بیدآبادى از او عیادت کردند و او از شدت مرض بیهوش شد و آن مرحوم مریض را در خطر مرگ مشاهده فرمود چون دارائیش زیاد بود به فرزندانش فرمود چهارده هزار تومان صدقه دهید و بین فقرا تقسیم نمایید تا من شفایش را به توسط حضرت حجت - عجل اللّه تعالى فرجه - بخواهم - فرزندان مریض نپذیرفتند - مرحوم بیدآبادى با تاءثر از خانه آنها بیرون آمد و با کسى که مصاحب ایشان بود فرمود اینها بخل کردند و صدقه ندادند ولى چون این شخص رفیق ماست و بر ما حقى دارد، باید در باره اش دعا کنیم تا خداوند او را شفا بخشد، پس به اتفاق به منزل مى آیند و بعد از نماز مغرب مرحوم بیدآبادى دستها را به دعا بلند مى کند و در عوض اینکه شفایش را بخواهد عرض مى کند خدایا! او را بیامرز.
رفیق آن مرحوم مى گوید چه شد که شفایش را نخواستید؟ فرمود چون خواستم دعا کنم صدایى شنیدم
((استغفراللّه ))، دانستم که مرحوم شده و پس از تحقیق معلوم شد که در همان ساعت مرحوم شده بود.
زهى خسران و زیانکارى براى کسى که حاضر است مبلغ گزافى از دارائى خود را در راه هوى و هوس خرج کند ولى حاضر نیست مثل آن بلکه کمتر از آن را در راه خدا صرف نمایدو مى بیند در مریضخانه حاضر مى شود و مبلغ زیادى هم مى دهد و تعهد هم مى سپارد که اگر مرد ضمانى نباشد و گاهى هم شده که جنازه اش را از مریضخانه بیرون مى آورند در حالى که حاضر نیست این مبلغ بلکه کمتر از آن را در راه خدا صدقه دهد با قطع به اینکه اگر اجل حتمى نباشد شفا خواهد یافت و اگر اجل حتمى باشد آن عزادارى حسینى (ع )
مبلغى که داده براى عالم آخرتش ذخیره خواهد شد و علتش منحصرا ضعف ایمان به وعده هاى الهى و حب دنیاست .
از حضرت صادق علیه السلام چنین رسیده :
((داووا مرضاکم بالصدقة ؛ یعنى معالجه کنید مریضهایتان را به صدقه دادن )).
ناگفته نماند که مقصود ترک معالجه به وسیله دکتر و استعمال دارو نیست بلکه باید به وسیله دعا و صدقه معالجه دکتر و دارو را مؤ ثر و مفید قرار داد. زیرا بدیهى است اثر بخشیدن دارو متوقف بر خواست خداوند است و چنانکه به دکتر و دوا اهمیت مى دهیم باید به صدقه و دعا هم بیشتر اهمیت دهیم و این مطلب در بحث ترک گناهان کبیره مفصلا بیان شده است .

منبع:

کتاب داستانهای شگفت اثر شهید محراب آیةالله سید عبدالحسین دستغیب


[ چهارشنبه 92/11/30 ] [ 1:53 عصر ] [ امین نادری-09162196065 ] [ نظرات () ]
[ چهارشنبه 92/11/30 ] [ 11:23 صبح ] [ امین نادری-09162196065 ] [ نظرات () ]

تصویری از سبلان و طبیعت رؤیائی، زیبا و آرام اطراف آن

کودکی گفت ز درد دل خود با سبلان:

زچه رو، خشم گرفتی تو بأهل ایران؟

کوهِ خاموش،بناله زِدرون سرزد وگفت

چون خدا کرد مرا مظهر مهر پدران ؛

"چشمه گرم"بجوشاند ز من از دل برف

"عسلم"ساخت شِفای یرقان و سرطان

میفشاندم بشما برکت و خیر و نعمت

تا بکردید شما جور و جفا بر دگران

سنگ باریدم بشما از دل خود، با آتش

چون بکشتید چو جرجیس، نبیّ رحمان

چو خود آزار بکردید، یکی بر دگری

آن همه خلق بکشتم به "بلای طوفان"!

 

www.shahab-hedayat.persianblog.ir

سید احمد سجادی - اصفهان


[ چهارشنبه 92/11/30 ] [ 10:45 صبح ] [ امین نادری-09162196065 ] [ نظرات () ]
[ دوشنبه 92/11/21 ] [ 2:15 عصر ] [ امین نادری-09162196065 ] [ نظرات () ]


 

یکی به خدا (بی غرض) گفت: همه کارهای تو خوبه ولی یک کار تو مشکل داره!؟

چرا گردو که کوچک است را به درخت آویزان کردی ولی کدو تنبل و هندوانه و طالبی را به یک بوته وصل کردی. اگر من جای تو بودم. طالبی و هندوانه را به درخت آویزان می کردم.
در همین حال یک گردو از درخت افتاد خورد به صورتش و از صورتش خون آمد.
گفت: خدایا غلط کردم !!! اگر به جای این گردو کدو تنبل بود الآن سرم می شکست. و هر روز چند تا شهید داشتیم."

در همین رابطه ایشان فرمودند:
"در بیمارستان دکتر وارد اتاق می شود و ده بیست نفر مریض در اتاق خوابیده اند. دکتر دستور می دهد. برای یکی چلو کباب بیاورند. برای یکی قیمه . دیگری قورمه . دیگری آبگوشت و دیگر آب دوغ خیار و.... آیا این مریض ها حق دارند اعتراض کنند که چرا به یکی این دادی و به دیگری آن. اگر مریض به دکتر اعتراض کند او را می برند امین آباد (تیمارستان). مریض ها از دکتر تشکر می کنند که مناسب حال آن ها غذا به آن ها داده و همچنین به دکتر پولهای بسیار زیادی هم می دهند. روزی هم همینطور است یکی لیاقت دارد. یکی ندارد. یکی صلاحیت دارد یکی ندارد. نباید به خدا اعتراض کرد. "

نتیجه بحث اینکه خداوند عادل است و تمام کارهای او از روی حکمت می باشد. یعنی اگر کاری را انجام می دهد تمامی عواقت و فوائد آن را در نظر می گیرد. ما بندگان او که از این حکمت و عدل برخوردار نیستیم نباید از کارهای او شکایت کنیم. بلکه باید راضی به قضای الهی باشیم.

به نقل ازحضرت آیت الله مجتهدی تهرانی.


 http://reza-tavakolfard.blogfa.com/

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/11/21 ] [ 2:8 عصر ] [ امین نادری-09162196065 ] [ نظرات () ]

 

آهن ربا، ذرّه آهن را هر کجا که باشد، به سمت خود می‌کشد. اگر یک مقدار پنبه را از کنار یک آهن ربا عبور دهید، آهن ربا کششی نسبت به پنبه ندارد، امّا اگر مقداری خرده آهن را درون پنبه قرار دهیم، در این حالت پنبه به سمت آهن ربا کشیده شده و جذب آن می‌شود.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/11/21 ] [ 1:59 عصر ] [ امین نادری-09162196065 ] [ نظرات () ]
 آیا با گناه بیشتر، ظهور نزدیکتر میشود؟

 

در روایات ذکر شده است که هنگام ظهور امام زمان، ‌جنگ و خونریزی و فساد فراوان روی می‌دهد، و از طرفی گفته می‌شود که باید زمینه را با اعمال نیک، دعا و... برای ظهور ایشان فراهم کرد. انسان در این مواقع مضطر می شود که بالاخره با گناه بیشتر ظهور نزدیک میشود یا با اعمال نیک؟.... باید گفت: از جمله نشانه‌های غیر حتمی ظهور، گسترش فساد و تباهی است و نباید این فساد و تباهی‌ها را جزو زمینه‌ها و عوامل ظهور دانست.  در مقابل این س?ال پاسخ‌هایی ارائه شده است.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/11/21 ] [ 1:49 عصر ] [ امین نادری-09162196065 ] [ نظرات () ]
نویسنده: عبدالحمید کریمی - سید احمد سجادی
                                                                                                            

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 92/11/8 ] [ 10:0 عصر ] [ امین نادری-09162196065 ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 13
کل بازدیدها: 49885